Välkommen till STRÄCKLÖPET

Sträcklöpet är ett lopp för dig som söker en naturlig utmaning. Sträckan ligger på runt 10km varje år och banan går alltid efter ett rakt streck. Enda regeln är att man måste kunna ta sig fram utan extra hjälpmedel utöver sina skor. Under loppet kommer du ställas inför tuffa naturliga hinder som kärr, stockar, branta stigningar, små stup osv. allt som naturen har att bjuda på. Korsar strecket ett kärr så korsar även du kärret. Det här är en helkul utmaning för alla som vill känna att man presterat något utöver det vanliga. Någon sammanfattade loppet med orden "-som ett dåligt vägval vid orientering"
Visar inlägg med etikett maraton. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett maraton. Visa alla inlägg

tisdag 14 juni 2011

Jättelångt, en löpande upplevelse

Felix, en av våra medlemmar sprang Jättelångt. Här kommer hans berättelse om en lång väg genom skogen.

OK. Anmälde mig en dryg vecka innan loppet. Tiden hade gått ut men jag fick dispans, betalade och blev nervös.
Kollade en massa skriverier om ultra på nätet och bestämde mig för strategin jogga sakta, gå alla uppförs och ta den tid jag känner behövs vid kontrollerna. Sagt och gjort.
Berättade nästan inte för någon att jag skulle kuta loppet.
Virrade omkring och köpte saker att äta på vägen och testade lite olika kombos av prylar ute en gång. Bestämde mig för att köra med camelback 2 liter, keps+glasögon (nyinköpta och svinigt fula), linne, shorts och vaselin där det behövs.

Kvällen innan start börjar tvivlet sätta igång på riktigt. Hur i helvete skulle jag klara detta. Kanske hade varit bättre att köra några maror först. Ursvik i all ära men sex stycken+ på raken...man undrar ju hur det står till (som en vis man sa på sin träningsdagbok).
Äh, tyst nu. Packa, sov och spring. Jajemen.