OK. Anmälde mig en dryg vecka innan loppet. Tiden hade gått ut men jag fick dispans, betalade och blev nervös.
Kollade en massa skriverier om ultra på nätet och bestämde mig för strategin jogga sakta, gå alla uppförs och ta den tid jag känner behövs vid kontrollerna. Sagt och gjort.
Berättade nästan inte för någon att jag skulle kuta loppet.
Virrade omkring och köpte saker att äta på vägen och testade lite olika kombos av prylar ute en gång. Bestämde mig för att köra med camelback 2 liter, keps+glasögon (nyinköpta och svinigt fula), linne, shorts och vaselin där det behövs.
Kvällen innan start börjar tvivlet sätta igång på riktigt. Hur i helvete skulle jag klara detta. Kanske hade varit bättre att köra några maror först. Ursvik i all ära men sex stycken+ på raken...man undrar ju hur det står till (som en vis man sa på sin träningsdagbok).
Äh, tyst nu. Packa, sov och spring. Jajemen.
Kollade en massa skriverier om ultra på nätet och bestämde mig för strategin jogga sakta, gå alla uppförs och ta den tid jag känner behövs vid kontrollerna. Sagt och gjort.
Berättade nästan inte för någon att jag skulle kuta loppet.
Virrade omkring och köpte saker att äta på vägen och testade lite olika kombos av prylar ute en gång. Bestämde mig för att köra med camelback 2 liter, keps+glasögon (nyinköpta och svinigt fula), linne, shorts och vaselin där det behövs.
Kvällen innan start börjar tvivlet sätta igång på riktigt. Hur i helvete skulle jag klara detta. Kanske hade varit bättre att köra några maror först. Ursvik i all ära men sex stycken+ på raken...man undrar ju hur det står till (som en vis man sa på sin träningsdagbok).
Äh, tyst nu. Packa, sov och spring. Jajemen.