Den 14:e maj går racet genom Gömmarskogen, ett tekniskt och uppfostrande spår som bjuder på riktig skog i storstadens närhet.Välkommen till STRÄCKLÖPET
Sträcklöpet är ett lopp för dig som söker en naturlig utmaning. Sträckan ligger på runt 10km varje år och banan går alltid efter ett rakt streck. Enda regeln är att man måste kunna ta sig fram utan extra hjälpmedel utöver sina skor. Under loppet kommer du ställas inför tuffa naturliga hinder som kärr, stockar, branta stigningar, små stup osv. allt som naturen har att bjuda på. Korsar strecket ett kärr så korsar även du kärret. Det här är en helkul utmaning för alla som vill känna att man presterat något utöver det vanliga. Någon sammanfattade loppet med orden "-som ett dåligt vägval vid orientering"
Visar inlägg med etikett terränglöpning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett terränglöpning. Visa alla inlägg
måndag 11 april 2011
Försmak "Spårat i Långängen"
Den 14:e maj går racet genom Gömmarskogen, ett tekniskt och uppfostrande spår som bjuder på riktig skog i storstadens närhet.
Etiketter:
Gömmaren,
huddinge,
Långängen,
löpning,
Naturreservat,
skog,
spårat,
Sträcklöpet,
terränglöpning
onsdag 16 mars 2011
STRÄCKLÖPET flyttas till hösten
I jakten på ett storslaget, och bortglömt skogsområde lyckades vi dra strecket genom ett nybildat Natura 2000 område. Området ruvar på bevaringsvärd natur och rikt djurliv som inte får störas under våren då skogen fungerar som en enda stor barnkammare. Eftersom vi inte vill göra negativ åverkan på djurlivet flyttar vi loppet.
Skogen är inte lika känslig på hösten, vilket innebär att vi mer sannolikt kan hålla oss till ett rakare streck. Sträcklöpet 2010 knäckte vi strecket för att undvika ett känsligt parti. I år, med start under hösten, räknar vi med ett saftigt rakt streck. Storslagen natur och mjölksyra.
Ett höstlopp bjuder på fördelar!
Raka streck
Tid för träning
Svampfynd
Mindre känslig natur
...men också en nackdel
Många andra lopp
Nytt datum; 27 augusti.
Välkomna till Storskogen!
PS. 14 maj kör vi istället spårat i Långängen. Se inbjudan i högerspalten.
Skogen är inte lika känslig på hösten, vilket innebär att vi mer sannolikt kan hålla oss till ett rakare streck. Sträcklöpet 2010 knäckte vi strecket för att undvika ett känsligt parti. I år, med start under hösten, räknar vi med ett saftigt rakt streck. Storslagen natur och mjölksyra.
Ett höstlopp bjuder på fördelar!
Raka streck
Tid för träning
Svampfynd
Mindre känslig natur
...men också en nackdel
Många andra lopp
Nytt datum; 27 augusti.
Välkomna till Storskogen!
PS. 14 maj kör vi istället spårat i Långängen. Se inbjudan i högerspalten.
Etiketter:
multisport,
orientering,
ospårat,
skogslopp,
skogslöpning,
Sträcklöpet,
terränglöpning,
Trial,
tävling
måndag 17 maj 2010
Kvaltävling 3 XTreme Running i Ursvik
Imorgon går tredje kvaltävlingen i Ursvik.
Jag tror att Peter tänker ränna, själv ska jag försöka få min näsa att sluta rinna =). Blev duktigt snuvig på lördagkvällen och får ta det lite piano denna vecka.
För er som tänker springa Lidingöloppet är loppet ett Seedningslopp annars är det en skön bana att uppleva, 15km stig/spårlöpning. Fina backar till ett lågt pris 50kr.
Angående STRÄCKLÖPET banan
Peter vill slipa sin tid på banan, så det blir väl till att vi kör en repa innan vi plockar ner snitslarna... Alltså hänger de kvar någon vecka till eftersom jag ska bli kry, vi ska springa, vi ska plocka ner de 1,5km snitslar vi trasslat in i buskaget. Så det är bara att åka ut och pressa om ni är sugna, än är sträckan kvar. Jag måste ju medge att man är sugen på att se vad man går för, se hur snabbt man kan köra banan utan att knyta snitslar samtidigt som sist.
Jag tror att Peter tänker ränna, själv ska jag försöka få min näsa att sluta rinna =). Blev duktigt snuvig på lördagkvällen och får ta det lite piano denna vecka.
För er som tänker springa Lidingöloppet är loppet ett Seedningslopp annars är det en skön bana att uppleva, 15km stig/spårlöpning. Fina backar till ett lågt pris 50kr.
Angående STRÄCKLÖPET banan
Peter vill slipa sin tid på banan, så det blir väl till att vi kör en repa innan vi plockar ner snitslarna... Alltså hänger de kvar någon vecka till eftersom jag ska bli kry, vi ska springa, vi ska plocka ner de 1,5km snitslar vi trasslat in i buskaget. Så det är bara att åka ut och pressa om ni är sugna, än är sträckan kvar. Jag måste ju medge att man är sugen på att se vad man går för, se hur snabbt man kan köra banan utan att knyta snitslar samtidigt som sist.
Etiketter:
terränglöpning,
trail,
ursvik,
visättra,
xtreme
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)